رویدادها آرشیو خبر ها
پاداش برند رونالدو برای اقتصاد باشگاه یوونتوس

پاداش برند رونالدو برای اقتصاد باشگاه یوونتوس

 

هنوز هم وقتی اظهارنظر برخی از افراد در رسانه‌های مختلف را مرور می‌کنیم با جملاتی نظیر: «جذب رونالدوی مسن توط یووه یک اشتباه بود. » مواجه می‌شویم. این غر زدن‌های بی‌حاصل البته پاسخ‌های فراوانی را در مقابل خود می‌بینند که به بهانه صعود نام باشگاه یوونتوس در شبکه‌های اجتماعی، بد نیست به یک مورد از آن اشاره شود.

 

پیوستن کریستیانو رونالدو به یووه در تابستان 2018 نه‌تنها یکی از نادرترین انتقال‌ها در تاریخ این باشگاه بوده بلکه تغییرات انکار ناپذیری را نیز در ابعاد مختلف برای بانوی‌پیر ایجاد کرده است. یکی از این جهش‌ها ارتقای محسوس آمار کاربران یوونتوس در رسانه‌های اجتماعی بوده است.

 

در یک سالی که از حضور فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال در تورین گذشته، شاید یووه همچنان نتوانسته قهرمان لیگ اروپا شود اما بعد از رئال‌مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد به چهارمین باشگاه فوتبال محبوب جهان در اینستاگرام مبدل شده است.

 

شاید به نظر برسد این دستاورد به‌تنهایی موضوعی چندان چشمگیر برای یک باشگاه معتبر ورزشی نباشد اما آنها که سر رشته‌ای در بازاریابی ورزشی دارند به خوبی می‌دانند که پیوستن سوپر استاری که 179میلیون فالوئر در این شبکه اجتماعی دارد چه تأثیر شگرفی بر بنیان‌های اقتصادی باشگاه می‌گذارد.

 

جهیزیه رونالدو برای یوونتوس در یک سال اخیر سرازیر کردن دست‌کم 8 میلیون کاربر جدید برای بانوی‌پیر در این پلت‌فرم اینترنتی بوده است. با اطمینان می‌توان گفت کمتر فوتبالیستی می‌تواند این تعداد طرفدار بالقوه را به اقتصاد یک باشگاه تقدیم کند. با رونالدو هر پست باشگاه یوونتوس در شبکه‌‎های مختلف اجتماعی چندین میلیون نفر بیشتر بازدید کننده دارد و این یعنی یک سرمایه‌گذاری اقتصادی بسامان برای باشگاهی که اهداف بزرگ و بلند در سر دارد.

 

حساب‌های کاربری رسمی باشگاه یوونتوس در اینستاگرام بیش از 30 میلیون، در فیس‌بوک بیش از 39 میلیون نفر، در توئیتر بیش از 7 میلیون نفر و در یوتیوب بیش از 2 میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. آمار تجمیعی 53 میلیون مشترک در ژوئیه 2018 اکنون تقریباً به کمتر از 80 میلیون نفر ارتقاء پیدا کرده و رشدی 54 درصدی را در طول یکسال نشان می‌دهد. این اعداد شیوه‌ای است برای توضیح دادن داستان یک برتری در سرمایه‌گذاری توسط کمپانی یوونتوس. یووه که به تازگی با افزایش کاربرانش در اینستاگرام از آدیداس نیز پیشی‌گرفته بیش از پیش در حال سفر در سرزمین رویاها است. همه اینها به خوبی اثبات می‌کند که «اثر سی‌آر‌سون» چگونه توانسته قدرتی ویرانگر برای یووه خلق کند و آنها را وارد امپراطوری قدرت‌های اقتصادی کند.

 

انتخاب کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از سه گزینه مدنظر یوفا برای انتخاب بهترین بازیکن فصل 2018‐2019 فوتبال اروپا در کنار لیونل مسی و ویرجیل فن‌دایک یکبار دیگر او را در مسیر یک دستاورد جدید قرار داده است؛ راهی که البته این‌بار نه‌تنها برای او بلکه برای یوونتوس نیز هیجان‌انگیز، مهم و سودآور خواهد بود. نباید فراموش کرد که در کنار فتح لیگ ملت‌های اروپا کسب قهرمانی در رقابت‌های سری A و فتح سوپر کوپا ایتالیا با لباس بیانکونری محقق شده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: